środa, 15 sierpnia 2018

"99 dni lata" Katie Cotugno

Tytuł: "99 dni lata"
Autor: Katie Cotugno
Wydawnictwo: Feeria Young 
Kategoria: literatura dla młodzieży




Dwaj bracia, jedna dziewczyna i trzy złamane serca…

Patrick był pierwszą miłością Molly i mieli zostać razem na zawsze… ale potem zakochała się w Gabie. Jego starszym bracie. Kiedy wszystko wyszło na jaw, całe miasto ją znienawidziło. Dlatego ostatnią klasę liceum spędziła w szkole z internatem. 

Teraz wraca do domu na lato. Przed nią długie 99 dni, podczas których będzie musiała zmierzyć się z dawnymi przyjaciółmi i obecnymi wrogami, prawdą i plotkami o sobie, a Gabe i Patrick nie pozwolą jej o sobie zapomnieć…

"Staram się nie wyglądać jak zebra w otoczeniu wygłodniałych lwów."

 To jeden z pierwszych naprawdę interesujących romansów, jakie udało mi się poznać. Zwykle unikałam tego gatunku literatury jak ognia, uważając, że historie miłosne dla nastolatek są nudne i bezsensowne. A jednak - nie wszystkie. Wraz z Mols uczestniczyłam w suto zakrapianych imprezach, obserwowałam rozwój uczuć pomiędzy nią a dwoma chłopakami jednocześnie, i mimo, iż w żadnym wypadku nie popierałam jej działań, bawiłam się przednio i rozerwałam jak nigdy. „99 dni lata” przypominają niezwykle wciągającą telenowelę, od której trudno oderwać wzrok. Jedynym mankamentem tej historii jest to, że dosyć długo się rozkręca.


"Patrick poukładał sobie życie beze mnie, upominam się w duchu. Jak wszyscy.Oprócz mnie."
Mam kilka uwag dotyczących głównej bohaterki powieści. Pomimo skandalicznego zachowania Molly, co ważniejsze postaci wybaczają jej każdy błąd i traktują jak kogoś niezwykłego. A przecież Barlow jest tylko i wyłącznie zwykłą, pogubioną nastolatką, która w ogóle nie uczy się na błędach i „wchodzi dwa razy do tej samej rzeki”. Nie powiem, było to dosyć irytujące i pachnące „Marysuizmem”.



Ostatecznie jednak powieść zauroczyła mnie lekkim klimatem, pięknym wydaniem oraz oryginalnym pomysłem dotyczącym matki-pisarki, zdradzającej sekret córki w jednej ze swoich powieści. Co jak co, ale z takim wątkiem jeszcze się nie spotkałam. Polecam zajrzeć do „99 dni”, zwłaszcza, jeśli jesteś miłośnikiem romansów i koneserem literatury młodzieżowej. Kiss ❤

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz